A. Hofmanweg 5A, 2031BH, Haarlem
Ma - Vr 08:30-17:00
+31 (0)23 205 22 96
info@m2move.nl

Commercieel beheer

M2Move > Commercieel beheer

Met actief en slim commercieel beheer zorgen wij voor maximaal rendement.

Aanbod maken

Als gebruiker van een vastgoedobject is het belangrijk om de omringende concurrentie te kennen. Wie is die concurrentie, wat zijn hun prijzen en condities, hoe ziet het er bij hen uit, hoe goed doen ze het, wat bieden ze aan en vooral wat bieden ze niet aan? Wij beschikken over informatie waar potentiële gebruikers wat aan hebben. Daar kunnen we met ons aanbod perfect op inspelen en huurprijzen en condities hanteren die concurrerend zijn.
Het aanbod moet goed, helder en slim in elkaar zitten. Met overtuigende foto’s, glasheldere huurinformatie en een totaalplaatje dat de doelgroep écht interesseert. En alles uiteraard in lijn met een eventuele ‘branding’ die is uitgezet. Een compleet pakket en een heldere boodschap spreken aan en gelden als de fundering voor commercieel succes!

Marketing & Communicatie

Voor elk project ontwikkelen wij een strategisch marketing- en communicatieplan. Wie is onze doelgroep en hoe gaan wij die het meest efficiënt bereiken binnen het gestelde budget?
Wij gebruiken alle beschikbare ‘tools’ (en dat zijn er veel) en kijken welke het best voor uw project werken; een uitgekiende mix van tools levert doorgaans het beste resultaat op.
Trekt een evenement op locatie de doelgroep aan? Wij organiseren het! Levert lokaal adverteren bij de ondernemersvereniging de meeste respons op? Wij regelen het! Is de doelgroep het best online via Facebook of Adwords te bereiken? Wij zorgen ervoor!
Alle tools en alle mogelijkheden worden afgewogen om uiteindelijk via maatwerk te komen tot een glashelder en strategisch sterk ‘plan van aanpak’.

Leads genereren

Het is van cruciaal belang om het object te vullen met huurders die zoveel mogelijk behoren tot de vooraf bepaalde doelgroep. Hoe dit te bereiken binnen de gestelde budgetten is vastgelegd in het marketing- en communicatieplan.
Het belangrijkste aandeel nieuwe en eerste huurders kunnen wij in de meeste gevallen snel en efficiënt aantrekken op basis van no-cure-no-pay afspraken met onze broker-partners. Snel aanbieden door deze partners betekent minimale leegstand.

Klanttevredenheid

Maximale klanttevredenheid is altijd ons doel. Tevreden huurders en tevreden cliënten zorgen via mond-tot-mondreclame voor een positieve uitstraling van elk object. Ook daarom vinden wij het essentieel om elk project zorgvuldig te blijven managen.
Soms kan het weggeven van een incentive bij het aanbrengen van een nieuwe huurder een goede stimulans zijn.
Een structureel hoge klanttevredenheid vindt echter altijd zijn grondslag in een uitstekend beheer, zowel facilitair als commercieel.

Social media

Social media zijn onmisbaar als het gaat om de marketing & communicatie van een Business Center of verzamelgebouw. Zij bieden bij uitstek de mogelijkheid om vrij nauwkeurig en low-cost het product, het aanbod onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Een greep uit de tools op het gebied van Social Media:

  • Community creëren (in bijvoorbeeld groepen)
  • Volgers en fans werven die het aanbod breed delen
  • Bruto meerwaarde bieden (traditionele verhuurders doen dat niet)
  • Makkelijk onder de aandacht komen van eigen bestaande netwerk

Van prospect naar huurder

Prospects dienen altijd direct geholpen te worden, anders ben je ze kwijt en gaan ze naar een ander. Dat betekent dat leads per mail, telefoon, via-via of fysiek DIRECT gecontacteerd worden. Door het stellen van de juiste vragen, het verstrekken van de juiste informatie en het geven van heldere antwoorden op hun vragen, kunnen we met prospects veelal direct een bezichtiging inplannen.
Komt het tot een overeenkomst dan kunnen wij onder andere de volgende zaken verzorgen:

  • Contract opstellen en laten tekenen
  • Inname benodigde documenten (KvK, ID)
  • Borg betaalinstructie
  • Sleutelverklaring
  • Proces-verbaal van oplevering, inclusief foto’s
  • De oplevering zelf

Losse verhuur

In een vastgoedobject en met name in een Business Center werken we vaak met verhuur per uur of dagdeel. Denk hierbij aan de verhuur van:

  • Vergaderruimtes
  • Trainingsruimtes
  • Flexwerkplekken
  • Opslagruimtes
  • Zalen voor evenementen
  • Et cetera

Deze vorm van losse verhuur biedt twee grote voordelen:

  1. Een relatief hoge opbrengst aan (zaal)huur.
  2. U heeft bezoekers of externe cliënten in huis.

De mensen die het pand bezoeken voor bijvoorbeeld een training of een vergadering vallen wellicht onder de doelgroep en anders vormen ze in elk geval een goede bron voor mond-tot-mondreclame. Essentieel is dus dat geen enkele bezoeker het pand verlaat zonder dat het aanbod door goede signing aan hem of haar bekend is gemaakt.

Programmering

Voor veel ondernemers zijn ‘andere ondernemers leren kennen’ en ‘mee ondernemen’ belangrijke redenen om zich te vestigen in een Business Center. Het is dus belangrijk om als beheerder actief en regelmatig aantrekkelijke activiteiten te organiseren die de huurders en prospects aanspreken.
Denk bijvoorbeeld aan:

  • Huurdersborrels
  • Gratis kennisworkshops
  • Sportieve activiteiten (bijvoorbeeld een golfclinic)
  • Ontbijt- en/of koffie-ochtenden
  • Pecha Kucha-avonden

Het opzetten van een goede programmering draagt aantoonbaar bij aan zaken als:

  • Klanttevredenheid
  • Verhuur via mond-tot-mondreclame
  • Bekendheid via Social Media
  • Klandizie via deelnemers aan deze activiteiten
  • Verhuur via huidige huurders

Huurwijzigingen

In een bedrijfsverzamelgebouw is altijd verloop. Ondanks het feit dat we een sterke focus houden op klanttevredenheid, zullen bedrijven niet automatisch voor altijd blijven. Een belangrijk deel van het commercieel beheer bestaat uit het vasthouden en goed bedienen van de huidige huurders. We doelen hier met name op:

  • Huurders die uit hun jasje (lees: kantoor) groeien
  • Huurders die kleiner willen
  • Huurders die tijdelijk extra ruimte nodig hebben
  • Huurders met bepaalde maatwerkwensen

Wij zoeken altijd en efficiënt een oplossing waarmee de cliënt 100% tevreden is. Dit betekent dat wij waar nodig en uiteraard binnen afgesproken kaders:

  • Schuiven en schakelen
  • Denken in creatieve oplossingen
  • Flexibel inspelen op veranderde omstandigheden